tisdag, maj 19, 2015

Oväntad resa till Dorotea

I fredags ringde en av cheferna, ja det är inte han på bilden om nån trodde det, haha.
En kollega hade blivit sjuk så det behövdes en vikarie i Dorotea, 22.5 mil bort, 3 timmars resa med bil. Så på lördag steg jag upp 5.20, körde 6.55 och var framme lagom tills butiken öppnade.
Vägrenar fanns det här och där.


Första gången Blue parkerar i Dorotea kommun.
Mitt mål är att ta en bild på honom i varje svensk kommun innan han blir gammal och skrotas vid typ 25 års ålder. Men som jag kör hela tiden så är han väl tyvärr utsliten innan dess.

Ja de har lite snö kvar där uppe.


Ica och kommunhuset.


Biblioteket.
Baksidan av Konsum och Ica.
MyWay, där åt jag innan jag körde hemåt.



En sjö inne i centrum.


Ett konstverk till minne av nybyggarkvinnan Anna Karin Furunes.       
                                                 
Ändlösa norrländska vägar, ibland kunde jag köra en halvtimme utan att möta en bil.
Jag hade GPS :en på, bara för att se hur långt det var kvar. När jag körde ut ur Umeå sa den : Följ vägen i 203 kilometer. Ja då vet man att man är i Norrland !

Men varför hade nån dumpat 3 säckar med skelett bredvid vägen ??

Inga kommentarer: