tisdag, juni 02, 2015

Till minne av L Tom Perry

L Tom Perry var en av de 12 apostlarna i Jesu Kristi kyrka av sista dagars heliga.
Han föddes 5 augusti 1922 och dog 30 maj 2015, 92 år ung, av cancer i sköldkörteln.
Ja jag säger ung, för han var pigg och frisk in i det sista, det var knappt en månad sen han blev sjuk, tänk alltså att få vara frisk och klar i huvudet, höra bra och se bra, och sen vid 92 år bli sjuk och dö snabbt.
Jag har beundrat honom sen 1987, och har alltid haft en bild på honom framme, och för två år sen kom jag mig äntligen för att skriva till honom, så här kan ni se slutet på brevet han skrev tillbaks.
Han kommer att vara saknad, jag är så tacksam för alla kloka saker han sagt genom åren.

Jag ska gå igenom mina kyrkliga tidningar under dessa 28 år, scanna in hans artiklar och printa ut och göra en egen bok med alla hans goda råd.

Inga kommentarer: