tisdag, juli 07, 2015

Mot Narvik !

Efter  tre dagar i Norrbotten var vi på väg till Narvik.
Retstaurang Aurora i Abisko var billiga och hade väldigt goda hamburgare.

Lapporten i bakgrunden.
Jag körde ända in på perrongen för att ta den här bilden, det var ändå ingen där.
I fjol jobbade jag som en galning för att få ihop pengar till bilen, och jag lyssnade på låten från Prinsessan och grodan, när hon sjunger :
Jag trotsade berg och jag trotsade hav, och jag är nästan där.

Det var det jag gjorde, jag jobbade på Holmöfärjan som går en landmil ut på öppet hav, och jag jobbade i Abisko uppe i bergen vid den här lilla tågstationen, hela tiden med tanken att jag ska ha en blå Renault.
Nu har jag den och jag är så tacksam att mina chefer ger mig jobb.
Coop Lapporten, med själva lapporten bakom flaggstängerna.


Vi körde vidare men är det sommar eller ? SNÖ !



Här har vi just kört över gränsen, Norge blev det första land som Blue besökte.

Inga kommentarer: