lördag, september 26, 2015

Boden, Gammelstaden och Piteå

 Sista uppdateringen från vår semester, det var i början på juli vi kom hem, men bättre sent än aldrig.
Här var vi inne i Boden, där hade jag aldrig varit annat än på järnvägsstationen.



 Dagoberts mack-bar, maten var helt ok, trevlig tjej i kassan.
 Bodentravet.
 Stor staty.
 Sen kom vi till Gammelstaden
 Kyrkstaden finns med på Unescos världsarvslista med 408 kyrkstugor i originalskick, de var låsta men när vi tittade in genom fönstren var allt som förr i tiden, så mysigt.
Läs mer på Wikipedia
 Vi svängde in i Piteå också när vi ändå var ute och körde, jag har aldrig varit där förr eftersom E4 går utanför staden. Det lustiga var att en kompis som jag inte träffat på flera år såg min bil när vi möttes och kände igen mig, eftersom jag visat så mycket bilder på bilen både i bloggen och på Facebook. Jag hade tänkt på henne men har ingen aning om vad hon hade för bil, och hade fullt upp med att kolla på trafiken så jag missade att se henne.
 Sista stoppet på en 7 dagar lång resa, världens största osthyvlar, The largest cheese slicers in the world.
I Lövånger, 7 meter höga och väger ett ton var.
När vi kom hem hade vi besökt Norrbotten, Norge och Finland  och kört 226 mil.

Inga kommentarer: