tisdag, juni 07, 2016

Blue blev sjuk

 När jag köpte en fabriksny bil, så trodde jag vi skulle leva lyckliga i alla våra dagar,
åtminstone 4-5 år innan nåt skulle behöva fixas. Men i onsdag när jag skulle på jobbresa till Östersund, Bräcke och Härnösand så blev han sjuk redan efter knappt en timmes körning.
Han är ju tillverkad 29 nov - 14 och kom till mig 12 jan -15, så jag blev chockad , meningen med en ny bil ska vara trygghet.
Men motorlampan och stopplampan lyste och displayen sa Engine Failure Hazard, risk för motorhaveri ! och han pep förtvivlat när jag stoppade i nyckeln.
Så vi fick åka bärgare till Ö-vik och jag blev tvungen att lämna honom och åka vidare i hyrbil.
Det kändes jättehemskt.
Så jag har inte haft nån blogglust alls, plus att allt ser ut som vanligt vid färjorna, ni som läst min blogg sen tidigare år vet hur utsikten är.


Dagens utsikt vid Ammerön i Bräcke, jag är i Härnösand nu, på torsdag ska jag få återförenas med min bil. Vad som var fel ?  värmen i avgassystemet, men jag fattar det som att bilar är datorer och kan behöva starta om systemet när de hakar upp sig, för de har inte lagat nåt utan provkört och nollställt honom.

Inga kommentarer: