tisdag, mars 30, 2021

Veckohandling

 

Den här veckan handlade jag mat för 464 kr, känns väldigt skönt att komma under 500 kr, jag vill verkligen spara pengar nu och äta i kapp ur frysen. 

Bananer, äpplen, rödlök, vitlök.
Créme fraiche , grädde och mjölk från Norrmejerier.
Valio smör för 20 kr kr st
2 förpackningar hamburgerbröd på extrapris, varmkorv på extrapris, korvbröd på fullpris, men det blev billigare per kilo att köpa en större förpackning än den mindre på extrapris
Flora på extrapris, frukt på burk på extrapris + att jag hade en kupong som gav 7 kr rabatt vid köp av två.

Så unnade jag mig en bok på halva priset så det blev 30 kr för den, det ska bli intressant att läsa.
Chokladen fick jag som gåva för att jag är en trogen kund.

Sen var jag till BodyShop och hämtade ut en gratis handkräm för 50 kr eftersom jag fyllt år. 

Idag åt vi hemmagjorda hamburgare till middag, jag köpte flera kg billig köttfärs för några veckor sedan, bara 30 kr kg på Coop.

Imorgon blir det våfflor, på torsdag ska jag testa en rätt med aubergine och fetaost,  har aldrig ätit så mycket aubergine i mitt liv som sen corona började, men det är billigt, gott och nyttigt.
På fredag blir det tomatsoppa med tonfiskrör, recept kommer sen.
På lördag är vi bjudna till min mamma.






2 kommentarer:

Martin sa...

Två år sedan sista inlägget nu, saknar din blogg!

Samara sa...

Tack, ja jag slutade blogga för man måste krympa bilderna innan man laddar upp dem, och det är krångligt, jämfört med på FB där jag bara laddar upp dem.
Jag har funderat på att börja igen, för att recensera hotell jag bor på mm.