lördag, september 01, 2012

Ge och Ta picknick

Förra lördan var jag på en Ge och Ta picknick.
Det gick till så att man samlades i Rådhusparken och tog med saker man ville ge bort, så kollade man vad andra delade med sig av och tog det man ville ha.
Det var inte så att man bytte med varann, utan man kunde ta från en ,och ge till en annan, även folk som råkade passera och inte hade med sig nåt fick ta.
Vi hade också knytkalas med fika och satt på filtar och pratade och åt.
Det var väldigt trevligt och jag lärde känna nytt folk.


På bilden syns mina fynd, en dvdbox, en cdskiva, en liten plastgroda, en parfym från Yves Rocher, en sjal och en "blad-boll" i plast, vet inte alls vad jag ska kalla den, men den är rund och kan hängas upp eller sättas ner i en kruka som blomma, jag fick hela 3 såna bollar av en tjej.
Tidningen var där och skrev en artikel också,  det rymdes inte hela i scannern men det viktigaste kom med.

Inga kommentarer: