måndag, augusti 04, 2014

En dag i Kalmar


I fredags lämnade vi Öland och åkte till Kalmar.
Är det bara jag som tänker på Indiana Jones när jag ser den här motorcykeln ?

Borgholms kyrka. Alltså svenska kyrkan.

Prinsessan Estelles promenad
Ojoj, Solliden till vänster.
Men grindarna var stängda, så Kungen fick vi inte hälsa på.
Vissa tider är det öppet för besökare att se trädgården men vi var där för tidigt.


Anledningen att vi sov över där var för att umgås med min mammas faster Elvina.
Det var 9 år sen vi träffades sist, det är synd det är så långt mellan oss, hon är en släkting som står mig väldigt nära trots avståndet.

Jag fick gosa med en liten killing, det var ett ställe nära där hon bor där de säljer fika och har djur som besökarna får träffa.


Här äter vi glass med hönor som trippar runt och äter de chokladbitar som faller till marken.




I slottsparken.
Kalmar slott
Vi åkte från henne vid 16.30, så hade vi 56 mil att åka till Gävle, vi tog in på Scandic som vanligt, vi kom fram rätt sent.
Morgonen därpå tankade vi och åkte de 48 milen hem.
Tänka sig, kyrkan låg på gatan bredvid macken.

Efter 12 dagar, 4 länder inklusive Sverige, och 493 mil kom vi hem på söndag kväll.
Vi har tagit ca 1300 bilder så det kommer att ta tid att kolla igenom och sortera dem, men jag ska fortsätta att berätta om vår resa, det finns mycket mer att visa och berätta om.
Nästa vecka börjar jag jobba på allvar, den här veckan jobbar jag hemifrån så det blir en lagom omställning.

Inga kommentarer: