torsdag, augusti 07, 2014

Jag jobbar i värmen

Här sitter jag och skriver in enkäter i Excel, ett helt ok jobb, som jag kan göra hemifrån vilken tid på dagen som helst, bara jag blir klar den här veckan.
Men det börjar bli löjligt med värmen, jag brukar säga att det kan aldrig bli för varmt, för på vintern har vi 16-18 grader inne, och på sommaren knappt 20 ute nån enstaka dag, och kanske 22 inne, men nu är det ju 30 ute och 28 inne hela dagarna, nu på kvällen är det 23 ute och 25 inne.
Det måste vara varmaste sommaren i världshistorien, mina armar kladdar fast i bordet, allt är kladdigt, när vi var till Ica i går så var förpackningarna kladdiga och fuktiga, och nu ikväll kollade jag på gardiner i källaren, även de var fuktiga.
Men så länge det inte snöar så är jag ändå tacksam. Snö är det värsta som finns.

Inga kommentarer: