torsdag, oktober 23, 2014

Hotell i Jämtland och Västernorrland

 Hotell Zäta, Östersund.
Trevlig personal, väldigt centralt läge, men en mardröm att köra dit.
Jag bodde där 4 nätter, körde fel varje dag, och parkeringsgaraget ( som de tar extra betalt för )
var så trångt att komma in i att jag önskade att jag hade haft en pytteliten bil, jag var gråtfärdig varje gång jag parkerat.
Rummet var så litet så jag bokstavligen gick in i väggen när jag klev ur sängen.
Stekhett på rummet och byggnadsställning utanför fönstret.
Hissen fungerade inte alltid, och det var 4 våningar upp från garaget.
Man fick is bara man sa till, det var ett plus.
Frukosten var inte så bra, inte för att  vara taskig, men jag vill inte bo där igen.

 Jämtkrogen , Bräcke.
Stor gratis parkering, helt ok frukost, men en uppstoppad björn som står vid maten ...
Hur mycket damm samlas inte på den ?
Middagen är bra, jag har testat 3 olika rätter.
Trevlig personal men de har ingen som sitter i receptionen, ring på klockan för att få hjälp står det, ja både när man checkar in och ut får man räkna med att vänta 10-15 minuter, innan nån kommer, fast man ringer en gång i minuten, jag överdriver alltså inte, jag hade en bok och hann läsa massor ...
Gratis frukt på rummet, och i korridoren finns mer frukt, kakor ibland, och massor av serietidningar att låna, stora fräscha rum och en trädgård full med mysiga statyer.
Jag gillar verkligen det hotellet.

 Highway hotel, Härnösand.
Restaurangen på bilden, underbar stämning, alla rum har olika kändisteman.
Personalen är toppenbra, stor gratis parkering.
God men dyr mat, frukosten är inte mycket att hurra för, inget varmt, inga bacon eller så.
Minus för att hotellet ligger brevid E4, lastbilar dundrar förbi när man ska sova,
men hotellet är så mysigt att jag längtar tillbaks.

Scandic Östersund, jag beklagar att jag hittar ingen bild, de är i laptopen, här ser man parkeringen .
Gratis parkering, men inte så stor, alla gäster ryms inte samtidigt, hinner man inte få en plats får man betala på gatan.
Mycket trevlig personal, jättebra frukost, väldigt centralt läge och lätt att hitta dit.
Rätt fina rum, jag ska se när jag kan byta bild på inlägget.
Jag trivdes bra.

Inga kommentarer: