onsdag, november 26, 2014

Invigning av Väven

 I lördags var jag på invigning av Väven, Umeås nya kulturhus, med bibliotek, teaterscen, café, museum mm. Själva byggnaden var inte så märkvärdig, och jag var dessutom riktigt upprörd.
Anledningen är att personalen hade så dålig koll och kom med felaktig info, jag missade hälften av Kallifatides föreläsning för en i personalen sa att dörren var låst och ingen fick komma in, fast det inte hade börjat ens, men sen var det en annan i personalen som öppnade en annan dörr och släppte in mig och flera andra. När folk frågade personalen om var museet var så sa de fel våning, och en man frågade efter utgången på nedersta våningen, de svarade att det finns ingen, man måste gå två trappor upp för att komma ut, även det var fel, det finns en svängdörr.
Och det bjöds på kakor från " Rysland " ja nog ryser man åt en sån invigning.
Men utsikten var fin.

 Jag hade tur att träffa min vän Daniel på fjärde våningen.

Nytt möter gammalt, många umebor klagar på nya byggnaden och säger att den liknar en Finlandsfärja, ja det ser lite konstigt ut mitt i centrum, det kan jag hålla med om.
Men de har gratis toaletter !! Så det är ett stort plus.

Inga kommentarer: