fredag, april 24, 2015

35 åringen

Idag fyller min kära bil 35 år, bilden är tagen året hon fyllde 32, men hon ser inte äldre ut.
Visserligen la motorn av det året, alltså 2012, men jag letar efter en ny motor, jag brukar gå ut och sitta i henne ibland, så skönt säte har ingen annan bil.
Ja må hon leva i hundrade år.

När min pappa kom hem med nya Opeln var jag 8 år, och bilen 1 år, det var värsta lyxmodell med sätesvärmare, elhissar och centrallås, ingen hade sett nåt liknande.
Hade nån sagt då att jag som 42 åring skulle fira bilens 35 års dag år 2015  skulle jag ha tänkt på nån framtidsvision från Kalle Anka, jag trodde inte ens på den tiden att jag skulle få uppleva 2000, det var ju så oerhört lång fram i tiden, jag skulle vara 27 år, jag trodde knappast det var möjligt.
Och nu sitter jag här, en medelålders kärring som kör Renault med såna specialfinesser att jag inser att jag verkligen lever i framtiden.
Alla tillbehör jag tyckte var lyx och häftigt, det är ju standard på årets modeller.

Inga kommentarer: