lördag, mars 28, 2020

Värre och värre dag för dag

Jag hade tänkt blogga oftare, men det jobb jag har just nu innebär långa resor och jag blir så trött.
En veckas jobb till , sen har jag all tid i världen.
Så fortsättning på mitt kaos.
Förra söndagen, kyrkan sände online med bra några medlemmar på ett möte,
det känns konstigt att inte gå i kyrkan på söndag men jag fick sova ut och sparade diesel på att inte åka iväg.
Vann en tävling hos Cias harmoni
Fick ett presentkort och vale ett halsband som verkligen känns helt rätt just nu.
Chefen mailade och undrade om jag kan ta 4 butiker till, för en kollega är sjuk.
Ja självklart, jag vill jobba.

Måndag.
Packade jobbmaterial för att skicka tillbaks för ett projekt som inte blir av.
Ringer Soc, AF och a-kassa, bara för att alla vänner tjatar om det,får veta precis som jag visste,
att jag inte är berättigad till några bidrag.
Visst är det för att de vill hjälpa mig som de tror jag kan få pengar, men det får jag inte så ingen mening att lägga ner tid och energi på nåt som inte ger nåt.
Söker två jobb.
Simmade 9500 meter, men svårt att slappna av.

Tisdag.
Jobbade hela dagen i Nordmaling 7 mil bort.
Så trött


Onsdag.
Fick mail att ett företag jag jobbar åt har gått i konkurs så lönen kommer att dröja.
Jaha.
Sökte 2 jobb.
Simmade 1000 meter.
Hittade en pantburk.

Torsdag.
Jobbade hela dagen i Skellefteå 15 mil bort.
Hittade pant för 4 kronor.
Fick mail att det företag jag jobbat mest åt i februari inte kan betala ut lön, de vet inte alls när det kan bli.
Chefen mailade och undrade om jag kan ta två butiker till för ännu en kollega är sjuk.
Ja absolut.
Jag hinner inte börja än på min plan som jag tänkt ut på hur jag ska fixa det här ekonomiskt.
Kom hem efter 13,5 timmar på jobbet.

Fredag
Jobbar i Robertsfors 7 mil bort, kan inte hälsa på min bonusmamma för hon är i riskzonen.
Kollar både Ica och Konsum efter halva priset varor och gör några fynd.
Får veta att min bonussyster som är fast i Indien har det mycket värre än jag trott.
En vän ringer och peppar mig.

Lördag
Jobbar i Örnsköldsvik 12 mil bort.
Har med tonfisksallad och äter istället för att äta på Burger King som jag brukar unna mig när jag är där.
Så trött, tänkte söka jobb och inventera frysen men orkar bara inte.
Vår ledare för kyrkan i Umeå hälsar på och peppar mig.


1 kommentar:

Mitt lilla face sa...

Pepp i all ära men det är pengar, lön du behöver nu ! Känner för dig.