måndag, mars 30, 2020

Corona tog Norrbotten ifrån mig

Ja som sagt, det blir bara värre, igår var det online kyrka igen, jag sökte 2 jobb och planerade veckan,
sista veckan jag skulle ha jobb, hade mycket jobb ända tills på lördag, och 3 hotellnätter bokade.
Idag jobbade jag i Norsjö.

Jag såg fram emot den kommande resan, och chefen hörde av sig i morse och ville skicka mig nästa vecka till Norrbotten,
bland annat Överkalix.
Jag var så otroligt lycklig, såg fram emot i första hand resan, men även såklart pengarna, jag skulle få ca 75 % av en månadslön för de här två veckorna, men när jag kom hem så blev allt inställd, inte chefens fel alls,
utan uppdragsgivaren ansåg att pga läget nu så bör jag och mina kollegor inte arbeta.

Varje gång ett jobb blir inställt, ett företag går i konkurs, en lön uteblir, så är det jobbigt.
Men jag kravlar mig upp lite varje gång och tänker att det måste ordna sig,
jag får dra in på ännu nåt mer och söka ännu några jobb.
Men nu känns det helt meningslöst att söka jobb, vad jag än gör så får jag inte jobba,
kan inte världen bara blir normal igen ? Vik hädan Corona !!
För 3 veckor sedan hade jag 5 projekt planerade samtidigt, nu är jag väldigt ledig.
Imorgon är det jag som tar sovmorgon, sen får jag fara ut och jogga.
Får jag inte jobba så ska jag jogga så jag blir smal och sund.

Inga kommentarer: