måndag, september 04, 2006

Lekt cirkusakrobat

Igår skulle min man kasta husnycklarna till mig tvärs över gården från garaget (jag stod på trappen till huset ),men han missade och kastade upp dem på taket över trappen istället !!!

tur balkongdörren stod öppen,jag fick klättra upp (pust flåååås) och släppa in honom,sen fick vi gå en trappa upp, öppna fönstret, sträcka ner en sopkvast ,och sopa ner nycklarna,muhaha.

Det gick liksom lättare att klättra så när jag vägde mindre ;)

I övrigt har det väl inte hänt nåt speciellt,har bara scrappar en sida senaste veckan,har haft fullt upp med att städa skåp och lådor,tänk så mycket onödiga saker man har. Så jag tar med en massa till loppisar,men när jag väl är där så hmm köper jag en del saker också,haha.
Men inte lika mycket som jag ger bort,tack och lov.
Claes har fått börja jobba heltid tills vidare,första gången han gjort det sen vi gifte oss,så nu blir ekonomin bättre, ta i trä, nu faller väl bilen isär eller nåt bara för att det brukar vara så ;)
Ni minns väl tv serien Raskens ? Ida räknade ut att hon skulle så och skörda och få så mycket pengar, och så haglade allt bort,och hon sa " man ska aldrig räkna ut nåt på förhand " Hon har nog rätt,men skulle nåt gå sönder har vi ju ändå mer pengar till det än förr.
Vad jag svamlar ,nån som hänger med ?

1 kommentar:

Anonym sa...

Måste bara skriva att du är för go', Anna! Gillar din liknelse med Ida i Raskens :-)
Kramisar HelenaN