onsdag, januari 03, 2007

Julen varar in till påska !?

Ja man kan ju undra om det är påsk eller jul nu, idag var jag in på toa på McDonalds,och i tvättstället låg en liten lila fjäder,sån som man har i påskriset, hur kom den dit nu ??
Sen köpte vi mjölk,och den var tillverkad idag,men det stod GOD JUL med stora bokstäver på paketen, så ska man ha julstämning eller påskstämning ?
Kanske går att hitta nån prydnadskyckling med tomteluva och slå två flugor i en smäll .
För övrigt är det så lite snö som i oktober,hittils har det varit plus 5, på nyår brukar vi köra ner rakternas pinne i snön innan vi tänder på,men år hade Stig (min styvpappa) snickrat till en liten ställning.
Idag är det -5, mycket varmare än det brukar,januari i Norrland brukar vara -20,men jag är bara sååååå glad, jag hatar snö.
Om snön kunde falla på gräs och träd men inte på vägen så vore det ok,men jag halkade ju i fjol och slog huvudet,har svårt att förlåta snön och isen för det.

I natt blev det förresten nåt fel på mina hörlurar när jag delade tidningarna,plötsligt hördes det bara i ett öra, så idag plockade jag fram nya lurar ur ett skåp,bra att ha ett litet förråd.
Och tänk så skönt att jag har hörsel på TVÅ öron,jag har inte tänkt på det förut,bara tagit det förgivet...

Var till badhuset idag, jag älskar att simma och åka vattenrutchkana, men alla gör inte det.
Det är fruktansvärt att se små barn bli burna av sina föräldrar upp för trappen,och när barnet skriker i panik " nej nej, jag vill inte !!! " och håller fast sig i staketet,så sliter föräldern loss barnet och säger " det klart du vill,det är jättekul".
Och så åker de med ett gråtande barn ,går sen uppför trappen upp upprepar det hela.
Barnen blir ju skrämda för livet av vatten på det där sättet.
De flesta barn åker frivilligt,men det är oftast ett sånt fall varje gång jag är där.
Borde ju säga till att det är fel,men jag är för feg,kan inte förmå mig att säga till en främmande människa hur de ska uppfostra sina barn,när kön växer och folk vill åka dessutom.

Jag är så glad, kolla i solstollarnas blogg,
http://www.solstollarna.se/blogg/
i förrgår 1 januari, citerades ett mail av mig,och igår 2 januari , så nämndes mitt namn igen,redan i rubriken !
Jag mailade och tipsade om förslag på tävling,och Ola tyckte det var så bra att han valde det, jamen åååååååh så glad jag är.
Känner mig verkligen hedrad,och dessutom ska jag få en cd som tack,nu kommer jag nog att sjunga ännu värre när jag delar tidningarna när jag kan ha deras sånger på mp3, istället för mina gamla nötta kassetter.
Men jag skrämmer säkert bort både vargar och rånare då.

Nej då,vi har inte vargar på gatorna i Norrland, bara björnar ,rävar och harar brukar synas på gatorna här i Holmsund.
men snart har jag väl skrämt bort dem med,haha.

Här kommer en bild på min hylla i sovrummet när den blev klar,den till höger hade jag sen förut,köpt på en loppis,den vänstra är den nya,och de smala flaskorna med pappersblommor står ytterst på hyllan,så jag kan klämma in alla 9 på en hylla om jag behöver mer utrymme.


Förresten,jag har några nyårslöften i år.
Att skriva i bloggen minst 2 ggr per vecka.
Att försöka lägga mig tidigare = ca 23, hmmmm det misslyckades den här kvällen med.
(är ju som en död sill kl 3 varje natt när jag ska på jobbet )
Att hålla diskbänken fri från disk.
(vi har ju diskmaskin,och det går ju lika fort att sätat i den som att göra berg på diskbänken som sen rasar när katten hoppar upp. och nej,hon får inte vara där, men säg det till henne, hon lyssnar inte,men så söt flicka får busa lite )
Och att läsa mer regelbundet i mina vänners bloggar och kommentera lite.
Tycker ju själv det är kul med kommentarer,så jag ser att jag inte bara sitter och gaggar för mig själv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Samara! Första gången jag läser din blogg och har småfnittrat en hel del. Du skriver finurligt, roligt och tänkvärt - allt på en gång. Tack för att man får läsa :-)

Anonym sa...

Så snyggt du fick det!

...och så är du min nya vardagshjälte, för att du tänker på så bra saker - och påminner oss om dem. Som att man ska vara glad att man hör - och dessutom på bägge öronen!

TACK för det!

Kram!