lördag, januari 27, 2007

ONT det gör ONT

Jag bryter ihop snart.
Vi besiktade samaran igår,och natten före så kunde jag knappt sova av skräck.
När vi besiktade Volvon så höll jag faktiskt på svimma av total skräck,blev alldeles yr och höll på att gråta,men den gick igenom.
Och igår var det min stackars lilla oskyldiga samara.
Jag läste en bok och försökte koncentrera mig,men var oerhört törstig och drack vatten hela tiden,och läpparna sved.
Och så blev det ombesiktning för 2 larviga fel som ingen förstår varför det klagas på.
En grej i mitten av däcken ,en liten kåpa liksom,som gör att det ser lite snyggare ut.
Och en ventil som känner av om bilen har tung last och anpassar nåt då.
Det fick vi ombesiktning för.
Vi for till en bildelsfirma,där 2 personer sa att det kan man väl inte få ombesiktning för så små fel.
Så skickade de om till en verkstad,men de sa att de inte lagar "såna bilar" nähä !
På väg hem så dog bilen dessutom !!!

Så pinsamt,bilen bara la av och stannade,gick inte att starta,det sa bara vrrrr vrrr när jag vred på tändingen,en normal bil som har svårt att starta säger ju tjucka tjucka tjucka.
Ringde min mor,men se de hade druckit vin ...
Vi knuffade bilen i 10 minuter på landsvägen i mörkret och snön i -6 och folk bara gasade förbi.
Tills det kom en man med Mercedes som förbarmade sig och stannade,och så fick vi bogsering hem.

Mina föräldrar gissade på en ispropp i bensinen,men trots både K-spit och T-sprit är bilstackaren lika död.
I natt körde jag Claes bil, från och med tisdag jobbar han igen,då får jag cykla med 300 tidningar i snön och kylan,det kommer att ta ca en timme längre att dela tidningarna eftersom det är en bra bit från stället där jag hämtar tidningarna och till mitt distrikt,och jag måste cykla i minst 2 omgångar,kanske tre de dagar när det är tjocka tidningar.
Hoppas jag inte blir avskedad för att jag inte gör mitt jobb i tid.

Har ju en till bil i garaget,men hon är avställd och har inga vinterdäck.
Det räcker alltså inte med 2 inregistrerade bilar om man bor i Norrland, man måste ha fler !
Jag kan ju inte hälsa på nån,eller nåt , ja det gör ONT !!!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är så jobbigt när man inte har en bil, man måste ju ha en, När jag delade tidningar så var jag tvungen att ta bilen ibland då det ofta öste ner regn när jag jobbade... Inte kul alls! :(