söndag, december 09, 2012

Cyndee Peters

 I fredags träffade jag äntligen Cyndee Peters !
Jag har länge velat träffa henne, men hon flyttade ju hem till USA i fjol, och jag tänkte att då är det väl kört, men tack och lov att hon turnerar nu.
Hon var så gullig och rar, pratade så personligt med mig om hur hon en gång hade glömt sina skor efter en spelning så hon hade fått uppträda i strumplästen flera dagar innan hon fått skorna skickat till sig.


Hon fick rosor efter framträdandet som artister brukar få, men hon gav dem till mig ! - Kan du göra mig en tjänst och ta hand om rosorna, de dör ju annars, jag ska sova på hotell inatt, och imorgon bitti åker vi tåg till Hudiksvall, jag har ingen användning för rosor då, sa Cyndee och räckte dem till mig, jamen ååååh så rörd jag blev, jättegulligt av henne.


Eva-Lotta Ohlsson, sopran, jag kände inte till henne förut, men hon har fått många priser och stipendier och var så rar och sympatisk.
John Kluge, han har varit med i flera musikaler, uppträtt med bland annat Py Bäckman, och haft Ingvar Wixell som röstcoach ! För er som inte känner till Ingvar kan jag berätta att han deltog för Sverige i Eurovision 1965 med Annorstädes vals. John gav mig ett exemplar av skivan som innehåller 3 låtar, åh det är så vackert, jag hade den på repeat i 2 timmar sen.

Inga kommentarer: