lördag, december 14, 2013

John Kluge, Py Bäckman med fler



Igår var vi på konsert med John Kluge som har en helt underbar röst, att höra honom sjunga i en kyrka, det är så härligt att jag hade längtat flera månader sen jag fick veta att han skulle återkomma i år igen.
HÄR finns blogginlägget från när jag träffade honom i fjol.




Daniel Stenbaek oerhört talangfull pianist, vi satt så jag såg hans händer och oj vilken fart det var ibland, jag förstår inte att man kan spela så fort.


Johan Stengård,han spelade så inlevelsefullt, jag älskar verkligen saxofon, här snackar vi världskändis, Kungen har sagt i en intervju med Svd att en av hans största musikaliska upplevelser var att höra Johan i Thailand efter tsunamin.
Andra kändisar gillar också honom.

"You are a very good saxplayer, do you know that?"
 Diana Ross

"Very good play, very good play, Mr. Saxman!"
Desmond Tutu

"One of the best saxplayers that walks the face of Earth."
Michael Bolton




Kören som också deltog.


Gulliga Py Bäckman tänka sig att HON kände igen Claes när vi kom till kyrkan, hon kom fram och hälsade.
 -  Dig känner jag igen från Facebook, sa hon.
- Hej, Claes heter jag, sa han.
- Ja det vet jag så väl, sa hon .

Vi fick några skivor signerade, och biljetterna.
Artisterna fick rosor efter showen, och Py gav sin ros till mig, för hon skulle ändå resa dagen efter.
 Så gulligt av henne, den är så fin på köksbordet nu.

Autograf i blocket och så köpte jag deras skiva där pengarna går till nåt bra ändamål som jag tyvärr glömt.
Py och John.
Han hade bråttom till tåget efteråt eftersom han uppträdde i Norge ikväll, så vi hann inte prata med honom efter showen, men jag har ju ändå autograf på skivan, och jag fick i blocket ifjol så det är lugnt.


Viktor Johansson, som varit på Svensktoppen, körat i Melodifestivalen mm,
Den här singeln har han spelat in tillsammans med John och Johan.
Här gick pengarna till Friends, organisationen mot mobbing.

Ja det var en härlig show, men jag hade gärna sett lite mer av Py.
Jag ska ladda upp filmerna imorgon.

Inga kommentarer: