onsdag, maj 21, 2014

Bilar och andra saker

 Imorgon ska vi besikta Volvon, antingen får jag fira i dagarna 3 eller deppa ihop, men hon brukar ju bara få beröm av dem för hon är så fin.
Den här delen var mindre fin, den håller upp avgasröret, så den ville vi byta ut, sonen tänkte bara ta från sin Volvo tills vidare, men det visade sig att den var i samma skick, så idag fick vi köpa två likadana grejer på Biltema, det är det som är så praktiskt med Volvo, det finns delar överallt, och det passar mellan olika modeller också.
Extra praktiskt när sonen kan laga bilarna själv, min mamma sa när jag var ung att jag skulle gifta mig med en bilmekaniker, men jag verkar ha fött en istället.
Visserligen utbildar han sig till svetsare, men att fixa med bilar kan han ändå, det är en talang han fötts med.

Ljusa kvällar, jag önskar att vintern kunde räcka bara 2 månader, det känns ett tag som att det aldrig ska bli sommar, och nu när det är ljust dygnet runt kan man röra sig ute och utnyttja sin lediga tid maximalt.

Ikväll har Claes sparat in massa pengar åt oss, han fixade luftavfuktaren som varit trasig i ett halvår, det var ett filter som behövde rensas, och så fixade han cd spelaren som bara hackat när jag försökte lyssna på musik, han torkade av linsen på den, så ca 1800 kr sparade vi in på de enkla sakerna, jag är inte teknisk alls, jag hade tänkt kasta dem och köpa nya.

Inga kommentarer: