torsdag, maj 22, 2014

Ombesiktning

Jag trodde att vi bara skulle få beröm för Volvon som vanligt, men nu hade en spindelled gjort sitt.
Jag googlade och en sån skulle kosta ca 119 kr, men sen visade det sig att på just den här modellen sitter den fast på länkarmen och därför kostade  den 1600 kr !
Redan där blev jag yr, men sen när Claes var in på vår vanliga verkstad och frågade vad det skulle kosta så ville de ha 2300 kr för att byta den !
Då fick jag ont i magen.
När vi kom hem gick jag ut på FB och frågade om någon vänlig själ kunde tänka sig att hjälpa oss gratis att byta den. Och jodå, en kille som är bilmekaniker svarade inom några minuter, vi åkte och hämtade honom, och med lite assistans av Claes så var det klart på en timme.
Där kan man snacka om välsignelse, nog för att det är hemskt dyrt med reservdelen, men den var original på bilen, hade hållt i 15 år och nästan 20 000 mil, så det var ju inte så konstigt.

Nu ska jag sova, det har varit en lång dag, först åka till stan för att besikta, sen åka för att hämta killen och sen köra hem honom. Men nu är Volvon i toppskick innan jag ska ut på en ordentlig tjänsteresa om 1,5 veckor.

Inga kommentarer: