måndag, juni 23, 2014

Renault Megane

Idag var jag och Claes och provkörde en Renault Megane med automatlåda, förra gången jag provkörde en så var det en manuell, jag förstår inte varför det fortfarande tillverkas och säljs manuella bilar, ingen köper ju en tv utan fjärrkontroll, folk vill ha mobiltelefoner med många finesser, men det det gäller bilar ska det vara gammalmodig och obekväm växellåda.
Jag vill ha en automat så kan jag koncentrera mig på att köra, särskilt när jag är i orter där jag inte hittar och är osäker på vart jag ska.

En blå bil vill jag ha, vit är lite trist, fast den bruna var ju också läcker.

Nu ska jag sova, måste upp vid 4 för jag ska jobba på Holmöfärjan som går kl 6, sen går färjan tillbaks, nästa tur går vid 8 och tillbaks, nästa vid 11 och tillbaks vid 17, så jag får rast där ute i lite mer än 5 timmar.
Är det nån av mina läsare som ser mig så kom gärna fram och heja, jag har reflexväst som det står Markör på, och delar ut enkäter till passagerarna.

Inga kommentarer: