måndag, juli 28, 2014

In i Tyskland

 I Flensburg hade de många häftiga statyer, jag får visa fler bilder när vi är hemma igen.

 Kyrkan :)

 Hotellet var ganska mysigt till, men det fanns inget internet !
Vi kunde inte boka hotell för i natt, jag kunde inte blogga, vi kände oss lite isolerade.
På kvällen var vi in till centrum och åt och promenerade.
Sömnen blev så där, kuddarna var så platta och det var så många flugor där.
Och jag drömde att jag gick omkring och frågade folk om de hade wi fi .

På morgonen åt vi frukost som inte var mycket att hurra för, bara bröd, ost, skinka, sylt typ. Plus yoghurt, osten luktade fötter ! och smakade likadant, en tugga var nog, huuu.
Tyckte jag kände lukten i timmar efteråt.
Vi körde mot Lübeck, och stannade längst vägen på Mcd som har wi fi, och vi fick det inte till att funka, så en kille i personalen var rena ängeln och höll på över en kvart att få det att funka, äntligen kom vi online och kunde boka.

 I Lübeck åt jag lunch,men Claes var inte alls hungrig, jag åt nudlar.




Vi blev nästan vittne till en udda olycka, en minibuss-taxi med släp kom och körde, och vi hörde ju " flappa flappa" men trodde bara släpvagnen studsade lite på vägen, men den släppte och svängde vänster och kraschade in i en parkerad bil !
Vi tittade bort för några sekunder och när vi tittade upp hade det alltså hänt, den hade lika väl kunnat svänga höger och pricka oss ju !!!
På den övre bilden ser man taxichauffören som begrundar skadorna på den bil som drabbades, på den andra bilden ser man en bil som ålar sig förbi olycksplatsen.
Hamburg, Tysklands näst största stad, tänk att jag kört bil där, och på autobahn !
Känner mig modig.

Kyrkan.

Kyrkan i Bremen, Claes håller pån att vara otroligt less på att jag hela tiden ställer in GPSen på adresser till kyrkans möteshus, hihi,men så går det när jag är kartläsare.

När vi kom fram till Oldenburg blev vi stoppade av Polizei !
Men det var inte oss de var ute efter, utan det var fotbollsfans som kom och gick över vägen, det måste ha varit tusentals, vi stod där ca 10-15 minuter och det passerade hur mycket folk som helst.
Det stod ca 6 polisbilar där och det var ett väldigt brölande på slutet, och man hörde hur de kastade flaskor, det kom flera poliser med hjälmar som kom och ställde sig framför bilkön för att skydda oss. Vi var tvåa i vänsterfilen, fast vi skulle höger. Kvinnan i bilen bakom höll på att gå åt av ilska, hon gestikulerade och gormade, det var rena bion för mig att se.
När vi skulle få köra igen så släppte polisen iväg en bil,sen fick vi som är utländska turister köra före de andra, och med en polisbil före oss och tre efter oss åkte vi till hotellet, snacka om entré .
Det här hotellet är lyxigt, det bästa hittills.
Fast utsikten ....

Ja jag har massor med bilder att visa när vi kommer hem, även Claes bilder får ni se då.
Körda mil idag ca 40, upplevda städer 4.

Inga kommentarer: