tisdag, september 16, 2014

Linas vegetariska kasse

Igår fick jag hem mat, det var länge sen sist, helt enkelt för att Linas är så dyr, men nu testade jag den vegetariska, jag fick rabatt plus en fruktpåse, då blev det lite mer prisvärt.

Det var risotto-ris, 2 auberginer, paprika, lök, färska kryddor, matlagningsvin mm.
Men keso från Skånemejerier ?? Jag bor i Norrland och vill självklart ha från Norrmejerier ju, varför ska man frakta över hela landet när det smakar likadant ändå.

Så fick jag testa vegetariska bacon, " bejkon" men de smakade nästan ingenting, bara en besvikelse, jag hade kunnat äta en kartong lika väl ju.

Första maträtten var rårakor med keso, lingonsylt, äpple och bejkon.
Ja det var gott, men nästa gång köper jag äkta bacon så det smakar nåt av dem.

Det är två andra recept också, det ena är svamprisotto,. det andra är grillade auberginer på mjukt tunnbröd med ost, hummos mm.

Inga kommentarer: