söndag, oktober 21, 2007

Vill tillbaks till Rhodos

Ja det är inte mänskligt med svensk kyla.
Jag vet att min kära mor skulle säga att jag är jättelarvig nu.
Ni har väl hört historien om isbjörnen som sa " mamma är jag verkligen en isbjörn ? jag fryser "
Det är samma här,är jag en riktigt norrlänning ???
Ok,när jag var 10 år var det - 50 grader i Vilhelmina,men skolan ställdes inte in ,det gjorde den aldrig.
Har hört att skolorna ställs in i södra sverige om det är kallare än - 15,men det kanske bara är en vandringssägen ?

Det kallaste jag delat tidningarna i är -30,då hade jag förutom underkläder på mig : tjocka strumpbyxor,sockar på dem, tjocksockar,jeans,tjockbyxor, t-shirt, blus, tjocktröja,jacka, plus skoteroverall på det !
Tunn sjal + en tjock sjal som jag drog upp i ansiktet så långt det går,man har man glasögon kan man inte täcka nosen,för då andas man så glasögonen immar igen.
Så hade jag såklart tjocka handskar och ordentliga skor, jag kunde ju knappt röra mig,jag såg ut som Michelingubbens syster !
När det sen blev " bara " - 10 så tog jag av på händerna för det blev så varmt...

Men nu är det första höstkylan,och ja jag fryyyyser, igår var det - 2 grader, jag delade ett extra distrikt,när jag kom hem efter 4 timmar så hade jag ingen känsel i händerna och inte heller i halva fötterna, jag måste börja använda sockar nu.
Men NEJ vi har inte snö !
Alla frågar om det,folk som bor norrut och söderut,men vi har bar mark,den här bilden tog jag i torsdags.



När jag kom hem efter jobbet var det 17,8 grader i köket ...
Måste börja ha elementen på,men det kostar ju,suck.
På Rhodos är det 26 grader nu, jag vill tillbaks !

Inga kommentarer: