onsdag, februari 13, 2008

Huset blåser sönder


Ja huuuu vad det blåser !!
Inte nog med att vi är förkylda hela familjen, min man är på bättringsvägen efter att ha varit sjuk i 6 dar nu,men han hostar ändå våldsamt, och jag vågar knappt hosta för det gör så oerhört ont i revbenen då,jag har varit sjuk i 3 dar nu,pojken blev sjuk igår,han är röd på kinderna och rätt svag,men nu blåser dessutom huset sönder för oss, snyyyyyft !
Vad ska vi göra ?
Vi såg att det låg en grej ute på snön,så med fara för mitt eget liv kämpade jag mig ut för att kolla på eländet,och såg att en lossnat,och 2 till är på väg.
Måste ju hyra nån sorts ställning för att sätta fast dem,det lär ju bli riktigt dyrt,och det kommer att dröja innan vi orkar fixa det där,jag har inga krafter kvar,rör mig långsamt som en snigel, har jag blivit smittad av mina stämplar ?

Det är precis bara is på gården, och snömängden är ungefär vad vi brukar ha i slutet på april.
Jag hade tänkt att jag nog blir så bra att jag kan jobba på torsdag,men det är total storm ute, snögubben har tippat,och när jag kom ut så låg han och breakedanceade i stormen, inte kan jag ju jobba och vara sjuk,kan ju få lunginflammation, + att tidningarna borde ju fara låååångt borta.
Ibland har jag jagat tidningar in på gårdar och nere i fjärrvärmediken,sånt är inte kul.
Läste i en tidning för att tag sen när det varit storm i Saxnäs,och en husvagn hade vält och hamnat på taket, en man som hade varit ute med hunden berättade då att hunden plötsligt blåst upp och hängt i luften i kopplet som en drake !
Jag antar att han inte hade en Grand danois då,eller hur det stavas.

Köpte limefrukter i måndags, 5 för 10 kr,de såg så läckra och frestande ut,men nu orkar vi inte med några kulinariska läckerheter direkt, det blir lättare mat som kebabkött och ris.
Innan jag hann fota så dök det upp en struts som trodde att det var hennes ägg,och hon ser så glad ut att jag inte hade hjärta att berätta sanningen.

Inga kommentarer: