fredag, maj 16, 2008

Loppisfynd


Förra lördan var vi på loppis här i Holmsund.
Jag fyndade den här söta tidningskorgen för bara 10 kr.
Det är ingen fläck på den,utan bara min egen skugga.
Dessutom köpte vi stämplar, 9 st,varav de flesta var nallar som gjorde saker, plockade blommor, körde tåg mm, 120 kr.
Lite frimärken till gossen och presentförpackning badsalt i små söta flaskor fick också följa med hem.

Älskar loppisar, synd bara att det inte går att sälja saker på loppis, ifjol hade vi loppis här hemma, cyklar 100 kr st, barnbilstolar 50 kr, inbundna böcker 1 kr st osv osv, ja vi nästan skänkte bort sakerna ju,men bara 4 personer kom,och 3 av dem köpte nåt. Cyklarna och barnbilstolarna står kvar,jag vill inte behöva ge bort dem ,nog borde man kunna få en liten slant tycker man ju,suck.
Nu är vår gamla Volvo till salu också för 17 000,vi ge ju nästan bort den, kostat på den 11 000 senaste året,men jag är inte bra på att sälja bilar.
1996 sålde jag en Golf från 92,begärde 30 000 men fick bara 15.
1999 skulle jag sälja en Subaru för 15 000 ,det tog ett år innan en av min mammas grannar köpte den till sin dotter för 8 000.
Så jag ska väl vara nog glad om jag får sålt den här alls i år.

1 kommentar:

maxell sa...

Men vilket helcoolt tidningsställ.

Jag har sagt det förut... jag är avis på att du besöker loppistillställningar och fyndar allsköns saker. Å inte behöver det vara av något större ekonomiskt värde för att det ska vara ett fynd. Det räcker väldans långt med att tingen ifråga rör en på något vis. :)

Huvva för att sälja bilar. Jag har ringa direkt erfarenhet. Endast en bil har jag sålt i mitt liv. Därmot har jag en massa indirekt erfarenhet och det är alltid ett mörker hur det hela ska "ros i hamn". Jag har inga direkta tips, men jag önskar dig/er lycka till!

Å hoppas att du har en trevlig och inspirerande dag idag. Det är du värd.