söndag, februari 15, 2009

Eldkvarn i Umeå

Nu äntligen kommer bilderna, jag ligger efter ordentligt med bloggande sen en vecka tillbaks, att det ska bli så jobbigt när datorn krånglar.

Det var en mycket bra konsert i Tegs kyrka, med många låtar, tror det höll på ca 1,5 timmar.
Bland annat spelade de min absoluta favorit, "Kommit hem" .Den är helt underbar, nu när det är så kallt så är det den låten jag lyssmar på sådär 5-6 gånger per natt för att orka dela tidningarna, kämpar ett antal gator och så får jag lyssna på den som belöning, några gator till osv osv.

Vi hade sån tur att vi fick bästa platserna längst fram, fast å andra sidan var vi där en timme innan det skulle börja också, vilket är mycket bara för att vara oss, vi brukar alltid vara sena till allting.


Werner, trummisen


Claes, keyboardspelaren ( eller vad det heter )


Carla som spelar gitarr och sjunger, det är en Armaniskjorta kan jag säga om nån modeintresserad vill veta,hihi, det ser man på min originalbild,men jag kapade ner den lite här.


Bästa scenbilden, min kamera är ju så oerhört seg så när jag kollade att de var i en bra position utanför mikrofonerna och tryckte av, så hann de ju flytta sig 3 ggr innan bilden blev tagen, suck. Ska börja spara till en ny kamera, så kanske vi har en bättre till nästa gång de kommer.


Plura och jag


Plura och Claes.

Nästa gång ska jag se till att fota min Claes med deras Claes, det vore kul.
Nu hade jag tänkt länka till mitt blogginlägg från när de var här förra gången 20 maj 2006,men det visade sig att jag började inte blogga förrän ca 2 månader efter det.
Annars har vi haft maximal otur, när de har varit här har vi varit i Gbg, och när de har varit där så har det varit bara en dag före eller efter vi varit där.
Den enda jag inte fick en närmare bild på nu var Tony, han hann smita ut för att röka, när jag pratade med Carla.
Så fick vi autografer också, i min dagbok, för jag hade inget riktigt block med kom jag på, plus att pennorna var inte så där superbra, jamen det här är tredje gången jag står med en halvseg penna och blir generad när nån nästan får rista in sitt namn i papperet.
Men det är ju ett minne det med ...
Hur som helt, trevliga är de, och väldigt lätta att prata med, hoppas de kommer tillbaks till Umeå snart igen.

Inga kommentarer: