onsdag, juli 04, 2012

Synundersökning och kyckling

Gossen behövde göra synundersökning för att få ansöka om tillstånd att ta moppekort, så vi var in till stan idag. Först fick vi vänta typ en halvtimme, fast vi var först i kön, och sen tog det bara några minuter, men då fick vi vänta en kvart på att betala .
Men det var ju nästan gratis, för jag hade fått en kupong på 75 kr hos Synpotik, och det kostade 95, så det blev billigt.
Sen gick vi till Döner och åt kycklingtallrik, mums, men jag orkade inte allt mitt, det var ju mat för ett regemente. Där hade jag kupong  Ta 2 betala för 1, så det blev billigt.

Nu ska jag sova, tidigt imorgonbitti kommer min låtsaspappa, vi ska bogsera min kära Opel till verkstan, hon startade så snällt idag när jag backade ut henne ur garaget och ut på gatan och sen backade in, men sista två gångerna jag har kört henne så har hon ju stannat och luktat bränt,så jag törs inte ta några risker.

Inga kommentarer: