torsdag, augusti 22, 2013

Minifynd och en bra idé



Jag var på Dollarstore i måndags, de 2 porslinskannorna köpte jag på en loppis, men resten tänkte jag tipsa er om. Vägskylten är en korkskruv, om man öppnar den finns det där inne, men jag tänkte sätta egna texter på skylten, typ Mumin och grottor, eller nåt sånt. Örhängena blir lyktor, de andra örhängena med kassettband passar också bra, sen plastpärlor, godis och små solar,  de kan väl bli badrumslampa eller nåt.


Alla sätt är bra utom de dåliga, min låtsaspappa gillar inte att hans moped är fuktig på mornarna, så han tog en gammal regnrock som han hittade i förrådet.
Jag hjälpte min mor att rensa ut en byrå i sommarstugan , det var saker jag inte rört sen jag var barn, och sen sonens grejer som han inte rört på typ 10 år ... Byrån blev nästan helt tom faktiskt !
Så skönt att bli av med gamla kritor som gått av, trasiga kinderäggsleksaker, pennor som är kortare än mitt lillfinger, prislappar som suttit på kläder mm.

Inga kommentarer: