onsdag, augusti 21, 2013

Utflykt till Lycksele


I går ( måndag ) åkte jag och Claes till Lycksele.
Det är fortfarande sommar och varmt även här i Norrland.

Tranor !! Jag bromsade ordentligt och backade sen, men de vände ryggen till.

Min faders grav, jag kan inte fatta att det gått 1 år och 5 månader, jag pratade ju med honom nyss ...
För världen har det kanske gått så lång tid, för mig har det gått några veckor känns det som, har fortfarande svårt att fatta att det inte är han som ringer, om  telefonen ringer på söndagar.

Det är vackert på kyrkogården.


Det här huset brann söndag kväll, ingen vacker syn.

Det är grannhuset till lägenheten där jag och min far bodde på 80 talet, jag 1985-1987, han 1985- 1993.

Stackars människor.

I den vänstra lägenheten på bottenplan bodde vi, i den närmaste lägenheten i det andra huset bodde farmors kusin Rudolf, han bor ute i en by nu.


mmmm glass på Lilla bageriet.


Så träffade vi vår vän Carin och hennes dotter , det blev en ort men trevlig pratstund.
Två loppisbesök hann vi med också, ett på väg till Lycksele, och ett just innan vi träffade dem.
Vi var aldrig ens in till centrum, men det gör inget.
Dollarstore fick också ett besök av oss, önskar den affären kunde komma till stan.

Voff ! Vi hann också hälsa på hos min kusin Anneli med familj och söta Nena.
Det blev en lång och intensiv dag, men vi är glada att vi kom iväg dit upp.

Inga kommentarer: