tisdag, september 24, 2013

Konferens i kyrkan

 I Helgen var det åter dags för konferens i kyrkan, och det var 208 personer närvarande på söndagens möte, det måste ha varit rekord tror jag. Så många som åkt från Luleå, Skellefteå, Ö-vik och Sundsvall.
Hedersgäst var Patrick Boutoille som är en av ledarna i Frankrike.
Det är han till vänster på bilden, till höger är Gregory Newell, som är högsta ledare för kyrkan i Sverige.

 Jag med min kompis May från Sundsvall, sist vi träffades var i Västerhaninge i juli.

Det var en fin konferens med många kloka tankar och även ett gott skratt.
Översättningsfel kan bli så kul, på tal om glaset är halvtomt eller halvfullt så var den engelska meningen : We should not feel sad and think that we are half empty, we should sit and feel half full.
Och svenska översättningen blev då i rena hastigheten : Vi ska inte känna oss ledsna och tänka att vi är halvtomma, vi ska sitta och känna att vi är halvfulla.

Ja det har sällan skrattats så i kyrkan, den stackars fransmannen förstod inte alls varför alla vred sig av skratt. Han fick nog veta efteråt antar jag.

Claes och jag har sorterat vykort så det står härliga till, det ser inte så mycket ut på bilden men det är massor som vi ska ta och sälja på Tradera. Vi har såna stora mängder vykort, ska bli skönt att få ordning i samlingen. Vissa kort sparar vi, Rhodos, Paris, Göteborg, Vilhelmina mm.

Inga kommentarer: