måndag, april 13, 2020

Svinnsmart från Willys

Jag vet inte om det är så i alla butiker, men Willys på Avion, Umeå, säljer grönsaker och rotfrukter billigt.
Jag har fyndat tre veckor i rad nu.

Häromdagen stekte jag upp aubergin, zuchini, palsternacka, kålrot, som jag köpt för 10 kr kg, jag tillsatte lök, vitlök, krossade tomater, buljongtärning, spiskummin och gurkmeja, det blev så gott.
Det blev 8 portioner totalt, 6 portioner frös jag in.



Idag köpte jag en låda igen, en aubergin, palsternackor, paprika och rödbetor. Mums.

Ja jag fortsätter blogga, jag fick flera fina kommentarer, bland annat att jag inspirerar, att det är intressant att se hur jag lever osv.
Så det är för er jag bloggar.
Som jag sa förut, jag vet att folk vill mig väl, självklart kommer alla med råd och påpekanden för att vara snäll,
men alla råd som inte alls är möjliga för mig, tar bara energi att försöka bemöta.
Jag såg en fb vän skriva att hon inte har rätt att få a-kassa, ingen av hennes vänner ställde till med nåt ståhej, de skev bara att de hoppas det ordnar sig, osv,
men när jags a samma sak så blev jag ju nästan idiotförklarad av en del.

1 kommentar:

Mitt lilla face sa...

Vi har också lådor med frukt och grönt för 30 kr Mycket bra.Skönt att du inte ger dig för alla negativa kommentarer