söndag, mars 21, 2021

Matbudget

Jag tänker visa vad jag köper för mat, och vad det kostar under en period , åtminstone tills bilen är hemma.
Dels vill jag gärna ha tips på hur jag kan handla billigare, och dels kanske jag kan tipsa någon.
Nu är den här veckan slut och därmed också extrapriserna, men i fortsättningen ska jag lifta med min mamma till Ica Maxi på tisdagarna när de åker så jag kan tipsa tidigt på veckan.
Det kommer att bli dyrare för mig att handla, eftersom jag missar både Willys och Stora Coop, och jag är van att handla 2-3 ggr i veckan när jag ändå passerar, och därmed hinner jag med alla halva priset varor.

Nu blir det bara Maxi en gång per vecka och nåt enstaka inköp på Coop i Holmsund.
Därför tänker jag dra ner på matinköp till det minimala och leva på det vi har hemma.

Den här veckan handlade jag på Willys och Maxi för totalt 316 kr.

Jag köpte 4,5 liter mjölk, 5 dl creme fraiche, där har jag gjort bort mig för creme fraiche brukar jag normalt bara köpa på extrapris, och nu var det slut.
Ett bröd på extrapris, en förpackning piadina på extrapris, 2 auberginer, ett kg apelsiner,  3 tacokryddmix, romsås på halva priset, 6 askar läkerol på extrapris, aloe vera på fullpris, tyvärr är det aldrig extrapris eller halva priset på den.
Ekologisk Keso plus 2 ekologisk Verum hälsofil  på halva priset, 2 morotsjuice på halva priset, duschcreme på extrapris, och så var jag in på Rituals och hämtade ut min duscholja värd 95 kr jag fick för att jag är medlem i deras klubb och har fyllt år.
 

Inga kommentarer: