söndag, januari 18, 2009

Lamp-parad

Jag fortsätter visa lampor.

Den här har vi i köket, och den satt i köket i vårt hus i Vilhelmina när jag var liten också, jag var så fascinerad av " diamanterna" då och satt och tittade på dem, ja inte hinner jag sitta och titta på en lampa nu inte, oftast tänker jag inte ens på om det finns en lampa, haha, men om glödlampan går, då märks det minsann.


Den här har vi på kontoret, den fanns i sommarstugan förut, sen 60 talet har den hängt med, haha hängt, nu var jag kul va ? Det blev en mysko bild, som ett ufo, vet inte varför bakgrunden blev så svart.
Min mor kallar den här lampan för " äggkartongsmodell"


Morfars lampa, är sen 50 talet tror jag, den hade vi i vardagsrummet när jag var liten, nu är den i pojkens datarum.



Så mysigt att strääääääcka på sig, så man kan blir gosad med på mjuka lurviga magen.

2 kommentarer:

Laila sa...

Nä men dra på trissor!!! :-O
Kökslampan! Har i och för sig aldrig sett den modellen förut. Men min mamma och pappa hade små fönsterlampor och lampetter i samma stil. Har aldrig sett såna någon annanstans! VA kul och vilken flashback tillbaks till barndomen det vart. :-D

Anonym sa...

Kökslampan är HELT fantastisk!