torsdag, januari 29, 2009

Mer lampor

När jag var liten ,på 70 talet så hade mina föräldrar finare sovrumslampa än mig tyckte jag, jag var avis på deras ,men så småningom lyckades jag tigga mig den,och jag har den i mitt sovrum än idag, bilden gör den inte alls rättvisa,den är så fin med sin spets och volang.


Den här sitter på kontoret borta vid diskbänken ( ja vi har en diskbänk till på kontoret, minst sagt udda men praktiskt när man ska plantera om blommor mm ) lampan följde med huset, och jag tänkte byta ut den,men när jag upptäckte att en kompis hade en likadan som hon hade köpt ny på Ikea så fick min hänga kvar ändå.


Den här har jag ärvt, vet inte alls hur gammal den är,men klart gammaldags stil.
Står i hallen på övervåningen.


Den här fick jag av min mor när jag nyss hade köpt huset, sitter ovanför soffan i det övre tvrummet, kabeln är för lång, borde kortas,men hmmm det har gått 13 år, och ingen har gjort det än. Vi är ju inte elektriker heller,hihi.



Idag har jag varit i badhuset,men simmade bara 300 meter, tillbringade mer tid med att sitta i bubbelpoolen, åka rutchkana och sitta i matsalen och läsa senaste numret av tidningen Queen som fanns där.
Sammanlagt simmat 1300 meter i år.

3 kommentarer:

husmodern sa...

Men gud, det är ju lampheaven hemma hos dig! Sjukt mycket fint!

ingrid sa...

snygga lampor
förresten har du en award att hämta hos mig

incaos/ingrid

Anonym sa...

Åh så fina!! Jag har också en gammal 70-tals lampa som är alldeles gudomlig!

Mvh Little Peaché