söndag, januari 04, 2009

Nyårsplaner ifjol och i år

Nu är 2008 slut,och jag som hade mina nyårsplaner som jag varje månad uppdaterade här i bloggen hur det gick, men hmm sen glömde jag bort dem helt,så nu ska jag kolla vilka de var och hur det gick,hihi.

§1 Lägga mig senast kl 23 när jag jobbar dan efter

Det fick jag ändra till 22.30 när mina arbetstider ändrades så jag börjar kl 3 istället för 3.30,men hmm har inte klarat det mer än kanske 20 ggr på hela året, det är omöjligt att komma i säng i tid,fattar inte varför.

§2 Plocka undan från hallbyrån varje kväll alla de saker som inte bor där,det här är jag så dålig på,brukar bli ett berg med saker efter nån vecka
Det gick så där halvbra.

§3 Planera saker i god tid,förr köpte jag alltid de sista julklapparna i oktober,senaste åren har det blivit ca 4 dar före jul,huuuuuu.
Och slå in presenter i tid, allt för ofta när vi ska exempelvis till min mamma på morsdag så slår jag in presenterna 10 minuter före vi ska fara,fast jag köpt dem en månad innan

det gick inte bra, fortsatte slå in presenter samma dag,och Kenneths födelsedag glömde jag helt,så kortet blev en vecka försenat, pinsamt.

§4 Inte hoppa på alla scrapbookingtävlingar och utmaningar för att jag vill vinna fina priser.
Det klarade jag inte, jag är så knäpp så jag inbillar mig att jag ska kunna vinna,så jag är med i massor av tävlingar och tänker " nu har jag jag verkligen ansträngt mig så nu vinner jag nog " men nää, jag har bara vunnit en enda gång,och då var vi bara 2 som deltog,och det var inget vinst man fick heller, bara äran,suck.

§5 Åtminstone under januari skriva upp var alla pengar tar vägen,och se om det stämmer med den budget vi gjort.

Ja i Januari klarade vi det,men det gick åt skogen efter några månader, svårt att komma ihåg alla summor och kvitton,men vi var mer ekonomiska än vanligt, köpte mindre dvdfilmer, mindre hämtmat och mindre scrapsaker.

§6 Skriva i bloggen minst 2 ggr per vecka

det gick inte heller, ibland hade jag för mycket att göra.

§7 Unna mig att simma minst 1 gång per månad än om jag har massor att göra,för det är ju så skönt.

Ja det klarade jag av ! jag simmade en hel mil ifjol faktiskt.

Årets planer 2009 :


§1 Lägga mig senast kl 22.30 när jag jobbar dan efter

Fattar inte att det ska vara så svårt, jag ska ju upp kl 2.30 !!!! då borde jag ju vara ivrig att sova,men jag är ju kvällsmänniska, så då sover jag istället efter jobbet, mellan ca 9-13.

§2 Plocka undan från hallbyrån, varje kväll alla de saker som inte bor där
Jag ger mig inte, om det går åt skogen i år med, om det blir en massa saker " tillsvidare " då tar jag bort byrån nästa år,så det såååå !

§3 Planera saker i god tid
Ska kolla i min kalender ofta,och göra små påminnelser till mig själv om folks födelsedagar mm, ca 1 vecka innan, så jag hinner göra kort osv utan stress.

§4 Inte hoppa på alla scrapbookingtävlingar och utmaningar för att jag vill vinna fina priser.
Ja det här ska jag hålla ! Nån enstaka tävling kan jag vara med på,om jag känner mig inspirerad,men jag ska inte vara med bara för att vara med, vill ju hinna skapa fritt.

§5 Simma minst 1,2 mil i år, alltså 1 km per månad i genomsnitt

Ska jag nog klara av.

§6 gå ner minst 5 kg till under året, törs inte lova för mycket, gick ju ner 5,3 kg på 3 månader nu,men huuu det är svårt.

§7 Städa minst en låda eller hylla per vecka och rensa bort saker vi inte behöver ,sälja/ge till loppis/ slänga.

Det är ju inte så stor ansträngning,men på 52 veckor blir det 52 hyllor/lådor, tjohej.

Inga kommentarer: