måndag, april 11, 2011

Nya skor

Det är gnäll och stön hos oss nu.
Claes har ont i ryggen sen han skottade snö i går,och jag har ont i höger arm av snöskottning idag.
Vi har alltså hjälpt våren på traven, gensom att skotta ut snö från de stora högarna på gården och trottoaren så det smälter snabbare, det var 15 grader plus idag,så oj vad det smälte :)
Elis stukade en tå i förrgår, så han har ont i den, så nu när vi skulle bära Elis säng från matsalen och tillbaks till sovrummet så stod alla och tittade på varann.
- du får ta den !
- jag ? jag har ju ont i ryggen.
- ja jag har så ont i armen att jag knappt kan skriva ens.
- titta inte på mig, ni vet hur blå min tå är .
osv, men tillslut fick de två herrarna ta den ändå, lite nytta ska jag ju ha av att jag anses tillhöra det svagare könet ;)


Mina nya skor. Jag har köper alltid samma modell, fast i olika färger.


Elis skor.


Claes skor.

Det var supererbjudande på Stadium, köp 3 skor ( även reaskor )betala för 2, och så köpte Elis 2 tröjor på rea, plus att vi fick 10 % på hela köpet, från början hade Claes skor kostat 999 kr, men nu fick vi 3 par skor och 2 tröjor för ca 1100 :)

dessutom åt vi på Frasses, vi äter ju väldigt sällan snabbmat numera, men idag var vi lite lata.
Elis åt sin mat utan problem, jag fick kämpa för att få i mig hela hamburgaren, men Claes orkade bara hälften ! så han tog med det hem, tänk att för nåt år sen skulle vi ha ätit upp allt och sen ätit glass också, men nu sitter vi fortfarande och är mätta 5 timmar efteråt.

Inga kommentarer: