måndag, april 04, 2011

Sista takraset

Nu kan det ju inte komma mer snö så det blir ett takras till,det här måste vara årets sista.


I lördags när vi skulle på bio ,då såg det plötsligt ut så här.
Först kom min låtsaspappa och hade ett ärende in i garaget,så han skottade lite så han kunde slinka in.


Claes tog bort resten, så samara kunde komma ut.

Idag har det smält massor, smält snö = mjuk snö.
Imorse fastnade Claes i ca 40 cm mjuk snö, hjulen bara grävde ner volvon längre, men då kom mitt ex med sin jeep, jag lovar att på slutet hade volvon bakdäcken i luften ett tag för det var så mycket snö så hon blev hängandes,och sen flög hon ut som värsta Knight Rider.
Nu har det smält massor under dagen,och Claes parkerade nära husväggen för säkerhets skulle, istället för att köra in vid trappen.

Själv har jag varit ute och promenerat, sen suttit på motionscykeln, och så tagit hand om saker som stått på min lista några månader, fånigt att man ska skjuta upp en del saker så länge, när det sen ändå bara 5 minuter att göra dem.

1 kommentar:

Ann-Charlotte sa...

Måste vara skönt att snön smälter i alla fall... men det var ju inte så trevligt att fastna i snön.
Skotta på!!