söndag, juli 10, 2011

Inget bloggväder

Jag vet att jag är urusel på att blogga för tillfället,men dels är det ju segt internet, och dels är jag inte van med laptopen, kommer åt caps lock hela tiden så det plötsligt SER UT SÅ HÄR och så får jag ta bort och göra om, eller är det nån som vet hur man gör för att konvertera en mening till normala bokstäver, går det ?
På min stationära har jag petat bort de elaka tangenterna, hehe.
Alltså caps lock, vem vill ha den ?? om man nu vill skriva en mening md bara stora bokstäver så kan man ju hålla in knappen under.
Och så finns det insert, det är en knapp uppfinnen av nån som verkligen vill jävlas med folk, råkar man komma åt den, och så backar för att rätta ett stavfel, då skriver man över den text som redan finns !!! varför skulle nån vilja ha en sån knapp ?
End är också en jobbig knapp,man kommer åt den och vips så är man på slutet av texten, nä bort med eländet.
Men på en laptop törs jag inte ta bort tangenter, rädd att den går sönder då.

Dessutom är det 26,8 grader här i köket ,det har det varit hela dan, man tappar lusten att blogga då, vi har städat lite, men även suttit och läst tillsammans hela familjen ur Mia Törnbloms bok " Du äger " en jättebra bok för ungdomar om självkänsla, den kan jag verkligen rekommendera, det är ungefär samma tankar som i " självkänsla nu " fast den är skriven för ungdomar och har med berättelser från ungdomar.
( men tänka sig, nu kom jag nyss åt insertknapen, vääääs )
Vi har även plockar undan lite allmnänt, men inte så det är nåt att prata om, värmen gör att man tappar sugen att göra nåt speciellt.

I går var vi på marknad i Vännäs, det var så där, vi köpte en god pepparost, vykort med kungafamiljen och scrap-papper, det var allt.
Vi passerade en loppis också, men köpte bara några cdskivor och filmer.
Det är kul med loppis, men vi har ju allt och lite till.
Nu ska jag hoppa ner i badet med en harlekinbok, sen sova som en liten gris innan jag ska upp till kyrkan imorgon bitti.

3 kommentarer:

Carola sa...

Kanske kan denna sida hjälpa dig när du skrivit massor med capslock: http://www.caseconvert.com/

Och ja insert knappen är sjukt irriterande!!!!

Kram :D

Ellinor sa...

*skrattar lite* Jag frågar Magne ett par gånger i veckan vad caps lock skulle vara bra för - såååå meningslös (insert kommer jag sällan åt men tycker inte den är användbar alls)!

maxell sa...

Insert använder jag titt som tätt, men det är jag det. ;)

CapsLock har sina fördelar ibland. Dock är det bara ibland.

End är också användbar.

Allt ovanstående gäller självklart när det skrivs en massa text som ska redigeras och ändras i. I allmänt surfande suger vanligen alla knapparna illa.