fredag, juli 01, 2011

Storstädning och rensning

Vi har fortfarande långsamt internet, det går snabbare idag med det bärbara,
( eller som jag alltid råkar säga " bredbart internet ", men just nu har jag laptopen och det är så bökigt att ladda upp bilder med den, jag längtar tills vi får fast bredband igen, tänk vad snabbt det ska gå.
Men under tiden så sitter vi inte mycket med datorn, utan städar mest.
Jag har jobbat varje dag, men nu är det helg, så vi ska kanske fara till marknaden i Bjurholm imorgon, få se om det är fint väder.

Men hur som helst, vi rensar massor !!
3 av källarförråden är klara, och vi är nästan färdiga med ett till, nu åker åratals sparade kartonger, visst är det bra att ha några för att slå in julklappar, eller skicka sålda Traderavaror i,men vi hade ju 3 hyllor fulla i ett av förråden.
Diverse väskor vi inte använt de senaste 5 åren, massa saker som vi tvekat om vi ska ge till loppis eller sälja, böcker som inte är bra, osv osv.
Vi har också hittat bra saker vi inte visste att vi hade, som 3 förpackningar plastfolie, en förp. vanlig folie osv.
Det blir väldigt tomt i källaren kan jag glädjande konstatera.

3 kommentarer:

Liza sa...

Härligt Anna! Idag var jag och köpte på mig en massa saker istället för att kasta. Oups! ;-)

Ellinor sa...

Toppen! Jag har tänkt städa och rensa när jag får semester. Det ska bli så skönt!

Åsa72 sa...

Härligt Anna! Jag är stolt över dig! Skulle behöva ta tag i våra gömmor också nån dag inom en snar framtid... Fattar inte hur man kan samla på sig så mycket "skit"...

Kram Åsa