torsdag, juli 07, 2011

Sommaren i city

Just nu går hastigheten i 0,46 kb/s, som sagt, suck och väääääs.
Men det blir mycket städat när man tappar lusten att sitta vid datorn ;)

Igår var vi alltså på gratis festival i stan, först ut var punkbandet Nars, Umeås stolthet, de är bra, jag såg till och med en tant med rollator som stod och diggade när de spelade.
Jag och Claes åkte in till stan och åt lövbit med strips på busstationen, men han hade glömt kameraväskan hemma ! morrrr, så han åkte för att hämta den, och innan han var tillbaks så hade jag sett hela konserten, han hann bara höra på slutet när han kom och gick mot torget.


Men en bild med dem fick jag, de kände igen mig sen jag träffade dem ifjol, en av dem utbrast : men det är ju hon från Botniabanan !
De är jättetrevliga, till vänster om mig är trummisen, hon är min favorit.



Sen uppträdde Simon Forsberg som var med i melodifestivalen i år med låten Tid att andas, han var också trevlig.


Sen uppträdde en rappare, men då gick jag och köpte en glass, det är bra att ha vänner som också samlar autografer, en kompis hade fått kontakt med Orups turneledare, och stämt träff med dem. Vi var 7 st som stod och väntade när han kom ut från hotellet, förbipasserande personer blev förvånade, en barnfamilj stannade till och pappan sa : Kolla det är ju Orup ! lilla barnet sa : nähä, var då ?
- Jooo, han står ju där, kolla ! utropade pappan, och barnet gick nyfiket fram.
En del som passerade tog upp mobilen och tog en bild.
Orup var snäll och signerade skivor och skrev autografer i block .
Jag hade 2 skivor med som jag fick signerade, men det blir ingen bild på dem, jag är för lat att fota och krympa ner en bild till och ladda upp ;)
Jag fick en kram också.



Det var hela torget fullt med folk, men ändå inte så trångt, ingen risk att nån skulle knuffas omkull eller så, det var en gemytlig stämning och både småbarn och gamlingar sjöng med i Jag blir hellre jagad av vargar , och andra hits.

Efteråt träffade jag på en bekant från Luleå, tänk så härligt, gratis uppträdanden, solsken hela kvällen, varmt och ljust kl 23, och trevligt folk att prata med, just nu känns vintern oerhört långt borta.

Inga kommentarer: