fredag, januari 27, 2012

Kay Pollak


Idag har jag varit på föredrag med Kay Pollak, det var otroligt bra.
Dels har han en massa tänkvärda saker att komma med, men han är rolig också , rena stå-upp showen .



Ingen är väl förvånad över att jag blundar ? ;)
Han berättade om hur man kan tänka för att förändra sitt liv, som exempelvis när han hade hållit ett föredrag, och några kom för sent, och han blev sur och tyckte att de inte respekterade honom.
Efteråt kom han på att det fanns säkert en anledning att de var sena, de hade kanske fått punktering eller liknande.
Han bad publiken samtala med varandra vid flera tillfällen, att diskutera olika situationer man varit i osv, och så berättade han att det var inte så länge sen han fick brev från en kvinna som hade varit på ett föredrag för ca ett år sen, och suttit bredvid en främmande man, när de skulle diskutera med varandra så uppstod varma känslor, och nu väntar de sitt första barn :)
- Så ni som är singel, titta runt om er på vilka som sitter där, och gillar ni inte vad ni ser så byt plats efter pausen ! sa Kay och allmänt gapflabb utbröt.




Jag har redan boken Att välja glädje, och hade med den för att få signerad, nu köpte jag också Att växa genom möten, och dvdfilmen.
3 timmars film med honom, det ska bli intressant att se om han säger ungefär samma saker, jag kollade på början av filmen, då säger han att han är 62 år, nu är han 73, men oj vilken energi han har, hoppade omkring och viftade med armarna, jämfört med honom känner jag mig gammal och trött ju, haha.

Innan mötet började, stod han och skakade hand med de flesta som gick in, och efteråt stod han och skakade hand igen med de som ville, och jag fick en kram till och med.

Inga kommentarer: