lördag, augusti 11, 2012

Minifynd i Paris

 Jag köpte inte stora souvenirer den här gången, inte som i London när jag köpte en halvmeter stor råtta i Disneyaffären, nej nu höll jag mig till små söta saker.
Som om jag inte har nog med hobbies, jag samlar på massa olika saker, broderar, scrapbookar osv osv, men nu ska jag börja med tittskåp och dockskåp.
Ett antal porslinsfigurer köpte jag, lägg märke till den grillade kycklingen på sitt fat.
Kameran till vänster tiggde Claes till sig, paraplyerna är jag rent av kär i, och ångrar att jag inte köpte fler.
Lägg också märke till gatflickan vid lyktstolpen och polisen med batongen, en affär hade över 100 olika såna metallfigurer, men de var väldigt detaljerade, och kostade från 100 kr och uppåt ! Därför köpte jag bara 2 av de figurerna. Vad säger man på engelska när man vill köpa en gatflicka ? Figurerna fanns bakom disken, så biträdet tog fram dem, jag sa : the police and the hmm bad girl.
Hon skrattade och förstod vad jag menade.



Äkta matta, bara 23 kr :) tittskåpet tänkte jag inte köpa först, jag vill ju skapa egna saker inte köpa färdiga, men  som med tecknade filmer, när de hinner gå flera steg i luften innan de inser att de går i luften, och då ramlar ner, så hann jag också gå en bit från loppisen innan jag insåg : 1 euro är väldigt billigt, sakerna där i är ju värda mycket mer per styck !
Så jag gick tillbaks och köpte det, jag kan ju ta delarna och hitta nån användning för dem, och själva skåpet får jag se vad som ska hända där i.

De två tjejerna med djuren köpte jag i Sverige på min resa norrut.

 Små söta hus, handmålade, det fanns hur många som helst olika franska byggnader att välja på.
Små läskburkar som tyvärr inte fick nån skärpa på bilden.

Leksaksbutiker har massa fint, en hel picknick köpte jag :)

Inga kommentarer: