tisdag, juli 02, 2013

Hårddisk-krasch

Jag blir galen ! Då och då skriver nån av mina vänner att deras hårddisk kraschat och flera års foton är borta, och de uppmanar alla att bränna ut. Förr brukade jag bränna ut varje månad, men sista åren har det blivit så väldigt mycket fotat och man ska ju byta filnamn först osv, så jag har inte gjort det, utan bara sparat ut på bärbar hårddisk, för då har jag det både där och i datorn, tills jag hinner byta filnamn.
 Men i höstas köpte jag ny dator, så jag förde inte in så mycket i den nya. Och idag så var ena bärbara hårddisken helt tom !!!? den var nästan full i går, men nu är 1,5 år av mitt liv borta. I laptopen hade jag Tallinnresan, och svärmors 70 års fest, men annars är allt borta, min pappas begravning, osv .... som sagt : BRÄNN UT  i dubbla kopior, och spara kopior hos en släkting om det skulle brinna .
Jag har ju massa kändisbilder och annat uppladdat på bloggen och på Facebook, och en del har jag mejlat till min mor, och till min låtsasmormor, och jag vet att Claes har en del sparat i sin dator, men jag kommer aldrig att kunna få tillbaks alla foton. Jag mår riktigt pyton nu, fattar inte hur allt kan försvinna från en dag till en annan.
Imorgon ska vi på semester, ut och resa och ta nya foton, men glädjen över det försvann ju.

Inga kommentarer: