lördag, juli 27, 2013

Stephen hade änglavakt



Man kan inte säga något annat, av så många döda och så många svårt skadade så hade han tur, han hör till de som är minst skadad. Han ligger till vänster på bilden, och tror än så länge att det är en mardröm.



Stackaren är alldeles blodig och har insett att det är på riktigt.


Humöret är i topp trots stödkrage.

Stephen Ward är 18 år och son till en av mina bästa vänner, han åkte som missionär till Spanien för 6 veckor sen, och gick på missionärsskola där han fick lära sig språket mm.
I onsdags skulle han åka tåg till orten där han skulle börja missionera på allvar, och så kraschade tåget ! Jag fick ju en chock igår när jag fick mail om att han var med i olyckan, men den här killen är en kämpe, han har besegrat cancer med tillhörande benmärgstransplantation , så det verkar som att han har speciella skyddsänglar.

Deseret News har en artikel om honom på engelska, det är 2 sidor så man får klicka vidare på slutet.

CNN har gjort en intervju med honom, skönt att se hur pigg han är redan, det känns som ett mirakel.
Han kommer att få bo hos en av kyrkans ledare i Madrid tills han är återställd och kan börja missionera, för han vill inte åka hem, han är ivrig att få göra det han kom dit för.
Hittills har jag hittat ungefär 30 artiklar om honom  på flera olika språk, jag känner mig tacksam att vi har internet så man kan få information snabbt, det tog inte många minuter från att jag hade fått mailet från hans mamma så hade jag skrivit om det i en kyrklig grupp på Facebook, och en man svarade mig att han  hade hittat fram bilden där Stephen  går så jag kunde skicka till henne.

Inga kommentarer: