onsdag, februari 12, 2014

Till minne av Alice Babs och Shirley Temple

 Två mysiga damer har gått över till den andra sidan.
Alice Babs blev 90 år, jag hade verkligen velat träffa henne, hon har länge varit en av mina favoriter.
tack och lov har jag den här autografen, skriven 1952, jag köpte ett gammalt autografblock på Tradera för några år sen.


Shirley Temple blev 85 år, den här tavlan köpte jag på Tradera för några år sen, säljaren var faktiskt Anders Eldeman, programledaren för melodikrysset, jag blev minst sagt förvånad när jag fick mailet från honom med betalningsuppgifter.

2 kommentarer:

G. Kjellvander sa...

Alice Babs träffade jag faktiskt på 90-talet. Hon, Monica Zetterlund, Povel Ramel och Hasse Alfredsonmed bara någon veckas mellanrum. En fin vecka (eller två, minns inte riktigt). Och nu finns bara Hasse kvar av de där fyra.

Samara sa...

Jag blir avundsjuk på dig.
De var riktiga kändisar, nu är det snart bara bönder och ensamma mammor som är kändisar.