måndag, januari 12, 2015

Min fina blå Renault



Idag blev drömmen sann. Den var övertäckt och mitt namn stod på skylten.

Säljaren Oscar drar bort tyget.

Wow.
Min, äntligen min.
Oscar ser lite sugen ut, hans tjänstebil har inte lika fin färg.

Det syns knappt på bilden, kanske om man klickar upp den blir det bättre, men mätarställningen är 10,5 kilometer.




Den är en Renault Megane Sports Tourer Limited.
Jag kallar den Blue, efter fågeln i filmen Rio.


Nya Samara blev bostadslös för Blue står i garaget nu.
Den högra är den gamla som ska skrotas till våren, jag borde väl sälja nya men det känns som de där bilarna är en del av min personlighet efter 13 års ägande totalt. Det var 2002 jag köpte den första och när hon dog i somras köpte jag den andra, de är båda från 1998.

Jag har inte fått nåt vettigt gjort idag, jag hade trott jag skulle hinna städa eller så, men i morse var jag och fick massage, och i eftermiddag har jag mest hoppat omkring och fnissat.
Ikväll var vi ut och åt för att fira.
Ja dammråttorna får leva en dag till.

Inga kommentarer: