fredag, januari 30, 2015

Det snöade i Vindeln

 Idag jobbade jag i Vindeln, 7 mil bort,  det snöade till och från, Blue var vit när jag kom ut.
Första gången han blev översnöad. stackars bil som är född på vintern, det ska bli spännande när det blir vår så jag får uppleva honom med sommardäck.
Det var snöstorm hela vägen in till Umeå, där var det plusgrader och det töade.

På väg hem när jag hade kört 86 mil sen jag tankade i söndags, så pep bilen 3 gånger, ynkliga nästan sorgsna pip och bränslelampan tändes.
Det stod att 41,9 liter hade gått åt och att jag skulle kunna köra 11 mil till, så jag tänkte att då kan jag tanka om några dagar, men en mil senare var det bara tre streck på mätaren som visade hur långt jag kan köra ! Huuu, jag är inte modig, så jag tankade i 11 liter i Hissjö, ville inte bli ståendes utanför stan. Men sen sa mätaren att jag skulle klara mig 39 mil till nästa tankning, så det var nog 9 liter kvar ändå när mätaren visade strecken.

Jaja, vi får se när jag tankar igen, det var ju 25 öre dyrare än i stan också, men de lever väl på att folk tänker som jag.
Imorgon jobbar jag i Umeå, ska bli skönt att bara ha 2 mil enkelväg att köra.

Inga kommentarer: