tisdag, januari 13, 2015

På äventyr med Blue

 Idag var jag och sonen in till stan och gjorde några ärenden.
Första steget var att tanka, diesel, inte bensin, det är min första dieselbil så jag var lite nervös, men det satt en stickers med texten Diesel innanför tanklocket.
Ska bli spännande att se när jag ska tanka nästa gång, de har ju sin slogan : Du tankar inte så ofta i en Renault.
Tanken rymmer 53 liter,det gick i 40 liter.
 Fösta gången i ett parkeringshus, allt blir så nytt och spännande nu, allt jag har gjort på rutin blir ju första gången för bilen.
Självklart ställde jag mig längst upp på 10:e våningen där nästan ingen annan vill stå, onödigt att klämma in sig.
Pojken fällde ner solskyddet, han ville inte vara med på bild.

Första gången jag handlar mat med bilen, blixten kom rakt på Ica Maxi skylten ser jag nu.
Stort bagageutrymme, och lätt att öppna bakluckan, rena drömmen att packa in väskorna.
Vid det här laget tyckte pojken jag var larvig.
- Måste du fota hela tiden ??
 Så klart jag måste, jag har ju så snygg bil.

Inga kommentarer: